Om föreningen

Brf BoKlok Blåklockan är en bostadsrättsförening naturskönt beläget på Skarplöts allé i utkanten av Västerhaninge. Husen stod klara våren 2012. I föreningen finns 42 lägenheter, 14 st tvåor (52 kvm), 14 st treor (69 kvm) och 14 st fyror (81 kvm).

BoKlok är ett koncept utvecklat av Skanska och IKEA med moderna, trivsamma och välplanerade lägenheter med villakänsla i ett litet och tryggt kvarter. Lägenheterna är ljusa, de har högt till tak, öppna planlösningar och stora fönster. Bor du på bottenplan har du egen altan och uteplats, på ovanvåningen kan du njuta av balkong. Vill du läsa mer om BoKlok-konceptet besök BoKloks hemsida.

För att hålla nere månadsavgiften så läggs mycket av ansvaret för skötsel, t.ex. trädgårdsvård och snöskottning, på medlemmarna själva. I månadsavgiften ingår värme, vatten, parkering med el-stolpe, bredband 250/250 Mbit, digital-TV och telefoni via Telia.